Aktualności

26 lutego 2019 07:56 | Aktualności

Informacja dla osób wnioskujących o nowy dowód osobisty, przed 4 marca 2019 roku.

WAŻNE! W piątek 1 marca od godz. 12.00, w związku z zaplanowanymi pracami wdrożeniowymi, nastąpi przerwa techniczna w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych.
Oznacza to, że tego dnia wnioski o dowód będą przyjmowane do godz. 11.30. Od godz. 12.00 do zamknięcia urzędu nie będziesz miała/ miał możliwości załatwienia również pozostałych spraw dotyczących dowodu osobistego – nie odbierzesz gotowego, już spersonalizowanego dokumentu.

PO 4 MARCA br. BĘDĄ OBOWIĄZYWAŁY JUŻ NOWE - INNE NIŻ DOTYCHCZAS WNIOSKI O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO

 

JEŚLI CHCESZ ZŁOŻYĆ WNIOSEK O DOWÓD OSOBISTY PRZED 4 MARCA 2019 R., ZAPOZNAJ SIĘ Z PONIŻSZYMI INFORMACJAMI.

Jeśli wniosek o dowód osobisty chcesz złożyć online – zrób to możliwie jak  najszybciej. Od środy 27 lutego 2019 r., ze względu na prace techniczne, czasowo wyłączona będzie ta usługa. Ponownie wnioski online będzie można składać od poniedziałku – 4 marca 2019 r.

Wszystkie dowody osobiste, które zostaną wydane na podstawie wniosków złożonych OD 4 marca 2019 r. będą zawierały warstwę elektroniczną. Jeżeli złożysz wniosek o nowy dowód osobisty PRZED 4 marca 2019 r., otrzymasz dowód osobisty bez warstwy elektronicznej.

Jeśli zależy Ci na szybkim załatwieniu sprawy PRZED 4 marca, przeczytaj nasze wskazówki i działaj zgodnie z nimi:
    1. Składając wniosek ONLINE– pamiętaj, aby go prawidłowo uzupełnić. Przede wszystkim sprawdź, jakie warunki powinno spełniać zdjęcie do dowodu.
    2. Jeśli Twoje zdjęcie będzie nieprawidłowe, urząd wezwie Cię do uzupełnienia wniosku (dostarczenia nowego zdjęcia). Dostaniesz wówczas wiadomość na swoją skrzynkę na ePUAP. Nie zwlekaj, możliwie szybko prawidłowo uzupełnij wniosek. Zrób to najpóźniej do piątku 1 marca do godz. 11.30. Jeśli nie zrobisz tego w tym terminie, wniosek o dowód będziesz musiała/ musiał złożyć ponownie.
    3. Jeśli chcesz wiedzieć, czy urząd wezwał Cię do uzupełnienia wniosku, a nie sprawdzasz regularnie swojej skrzynki na ePUAP, możesz dostać powiadomienie także na swoją prywatną skrzynkę e-mail. Wymaga to zmian w ustawieniach skrzynki na ePUAP. To nic trudnego.
Oto jak to zrobić:
        ◦ Zaloguj się na swoje konto na ePUAP.
        ◦ Wejdź w „Moja skrzynka” (prawy górny róg ekranu). 
        ◦ W pasku po lewej stronie wybierz „Operacje”. Kliknij.
        ◦ Wybierz „Ustawienia”. Kliknij.
        ◦ Na środku okienka, które Ci się wyświetliło, widzisz opcję „Powiadomienia mailowe”. Wśród możliwych opcji otrzymywania powiadomień - zaznacz „zawsze”. Zapisz zmiany. Gotowe!
Jeśli dostaniesz wiadomość z urzędu, będziesz o tym niezwłocznie powiadomiona/ powiadomiony.
    4. Składając wniosek online, wpisz swój numer telefonu – w razie konieczności urzędnik będzie mógł do Ciebie zadzwonić i wyjaśnić ewentualne wątpliwości.
    5. Jeśli nie jesteś pewna/ pewien, czy Twoje zdjęcie spełnia wymagania lub masz jakiekolwiek inne wątpliwości, idź do urzędu i tam – po wyjaśnieniu wątpliwości z urzędnikiem – złóż wniosek.

Przepraszamy za możliwe niedogodności, z przyczyn niezależnych od urzędu.

Przeczytano: 128 razy.| Wydrukuj|Do góry